22
феб
2016
0

KNJIGA – Vladislav Radak / Budućnost u kojoj ne biste voleli da živite

Sledeća dobra knjiga najviše voli da vam preporuči ovakve knjige. Knjige za koje niko nije čuo, knjige koje nije objavio nijeden veliki izdavač. Potpuno anonimne i neafirmisane pisce, ali za koje se ispostavi da su pravo otkrovenje, i da zaslužuju sve prethodno nabrojano: i velikog izdavača, i dobru reklamu, i pažnju, i publicitet.

Mora se priznati da je naslov novog romana Vladislava Radaka pomalo čudan, neočekivan i zbunjujuć. Pa zaboga, zašto takav naslov? Zašto Knjiga? Kakav to sadržaj mora opravdati činjenicu da ste knjizi dali naizgled tako odbojan i banalan naslov? I dok se tako dotični Vladislav Radak već na početku kocka sa našim živcima i predrasudama, ako se u našem prenemaganju da li da otvorimo ili ne otvorimo Knjigu desi da je ipak otvorimo…Tada će nas vrtlog uvući toliko duboko. I nećemo moći ostaviti roman do poslednje stranice. I na kraju ćemo shvatiti da se knjiga morala zvati baš tako kako se zove. I nikako drugačije.

Knjiga je roman koji kao nijedan drugi slavi književnost.

Iako ovo nije prva knjiga Vladislava Radaka, Knjiga je ipak nešto posebno i neočekivano, i u pogledu autorovog ranijeg opusa, a još više u pogledu svega onoga što trenutno možemo da čitamo od domaćih pisaca. U pitanju je roman kojem nije lako odrediti žanr. Kreće se u rasponu od SF-a, distopije, pa do psiho-trilera. Knjiga ima dva paralelna, vremenski razdvojena pripovedna toka, koji se majstorski prepliću kroz priču prepunu misterija i uzbudljivih veleobrta. U prvom pripovednom toku pratimo dečaka Adrijana Koperta, koji s kraja 20. veka živi u jednom malom selu u francuskoj Provansi. U drugom pripovednom toku radnja se zbiva 2076. godine u Seulu, odnosno, u Petoj prestonici kako ju je autor nazvao.

Knjiga, Vladislav RadakPosebnu pažnju zaslužuju oni delovi Knjige koji se dešavaju u ne toliko dalekoj budućnosti, u kojoj pratimo junaka koji se zove Konstantin Rajs. Radakov futuristički svet je jedno postapokaliptično mesto koje je preživelo nuklearni rat i strahovita razaranja. Oni malobrojni, preživeli delovi čovečanstva, skoncentrisani su u pet megapolisa, raštrkanih po čitavoj planeti, takozvanih Pet prestonica. Unutar ovih pet prestonica razvija se nova civilizacija, sa novim pravilima života. Međutim, i van ovih pet prestonica, u duboko ozračenim teritorijama koje su još uvek pod uticajem efekata nuklearne zime, postoje preživeli delovi ljudske rase. Od tih, genetski mutiranih „varvara” spolja, stanovnici pet prestonica se brane visoko podignutim zidinama. A unutar zidina cveta jedan pravi orvelovski svet. Ljudi su unutra i emocionalno, i politički, i društveno, duboko usnuli. Stanovnici pet prestonica udišu vazduh koji mora da se prečišćava od radioaktivnih čestica, nikada nisu videli travu ili drveće, ne znaju šta su knjige, a ni njihovi životi nisu mnogo manje robotizovani od mašina i elektronike, sa kojima žive u dubokoj simbiozi.

Knjiga je simbolička, univerzalna, otrežnjujuća priča, koja nas suočava sa svim mogućim budućim kataklizmičnim scenarijima sveta, zbog neodgovorne sadašnjosti koju sada živimo.

Konstantin Rajs će biti prvi stanovnik Pete prestonice, koji će postaviti pitanja o prirodi strogo kontrolisanog sveta u kojem živi. Otkrića do kojih će doći, knjige i ljubav kao glavne katarze kroz koje će proći, nama čitaocima će pružiti jedno nezaboravno vanrevemensko iskustvo. Knjiga je simbolička, univerzalna, otrežnjujuća priča, koja nas suočava sa svim mogućim budućim kataklizmičnim scenarijima sveta, zbog neodgovorne sadašnjosti koju sada živimo. Knjiga je roman koji kao nijedan drugi slavi književnost.

Vladislav Radak (1987.) je mlad pisac i naučnik. Trenutno živi i radi kao matematičar u Nemačkoj. Da biste saznali više o njemu i o njegovoj Knjizi, pročitajte i ovaj intervju koji je sa njim vodio jedan od autora Sledeće dobre knjige na svom blogu.

Sledeća dobra knjiga ocena

Knjiga

Vladislav Radak